شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

خدمات باغبانی در پاییز

سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۶ ب.ظ

خدمات باغبانی ؛ وقت آن رسیده که بدانیم فصل پاییز بهترین زمان برای کاشت گیاه و رسیدگی به باغ، باغچه و حیاط است. در این زمان نه تنها هوای خنک، فرصت رشد گیاهان جدیدتر را فراهم می آورد، بلکه باران های پاییزی نیز می توانند نقش زیادی در رشد و پرورش گل و گیاهانی سالم داشته باشند.

یک پیاز کوچک غیرعادی را در فصل پاییز می‌کارید و بعد در فصل بهار گلی زیبا از آن می‌روید. برخی از آن‌ها حتی وقتی هنوز برف روی زمین است شروع به گل‌دهی می‌کنند. بسیاری از گیاهان پیاز دار خود را تکثیر می‌کنند و سال بعد باز هم می‌رویند.

روش کاشت پیاز گیاه

از اینکه پیاز مناسب را برای باغچه برگزیدید مطمئن شوید، بعد گودالی با عمق مناسب بکنید، پیاز را در حالی که سرش رو به بالا باشد قرار دهید چون پیاز از نقطه‌ی سرش شروع به رشد می‌کند. اگر مطمئن نیستید سر پیاز کجای آن است چون برخی پیازها حالت صافی دارند می‌توانید آن را به پهلو در خاک بخوابانید. مهم‌تر از همه اینکه هر جا پیاز را می‌گذارید شاخ و برگ هم همراه آت بگذارید وگرنه پیاز مواد مغذی لازم برای رشد در فصل بهار آینده ندارد.

تاثیر هوای خنک بر روی گیاهان در فصل پاییز

هوای خنک موجود در فصل پاییز به گیاهان و البته پرورش دهندگان آنها کمک زیادی می کند. صبح های خنک و بعد از ظهرهای دلچسب این فصل در کنار برگ های رنگارنگ و زیبای درختان چیزی کم از بهشت ندارد!

در پاییز، گیاهان در معرض تابش مستقیم و شدید نور خورشید قرار نمی گیرند و در نتیجه آسیبی نیز از این بابت به آنها وارد نمی شود، به علاوه آن که میزان آبیاری دقیق و قابل اندازه گیری ای که باید توسط شما صورت بگیرد، توسط خود باران انجام می گیرد و خاک گیاه شما را تقریبا همیشه مرطوب نگه می دارد. شاید بتوان گفت که گیاهان پاییزه نسبت به گیاهانی که در بهار و یا تابستان کاشته می شوند از مقاومت بالاتری برخوردار هستند.

 

مطلب پیشنهادی: گیاهان مناسب کاشت در پاییز 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی