شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

نحوه کاشتن گل و گیاه

چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۰۷ ب.ظ

طبیعت زیبا شادی و نشاط افراد را افزایش می‌دهد، بنابراین در اطراف خانه‌تان گل و گیاه بکارید و آنجا را به یک مکان زیبا و لذت‌بخش تبدیل کنید. برای این کار از توصیه‌های زیر کمک بگیرید.

بخش اول: باغچه خود را آماده کنید

۱. خاک باکیفیت تهیه کنید. گل و گیاه برای رشد و نمو به خاک باکیفیت نیاز دارد. چه گل خود را در باغچه بکارید چه در گلدان، درهرصورت خاک مناسب ضروری است. در ابتدا ببینید برای گل شما چه خاکی مناسب است، سپس مکان و شرایط لازم را مهیا کنید.

۲. مکان خود را انتخاب کنید. اگرچه رشد گل و گیاه آسان است اما در هرجایی رشد نمی‌کند. برخی گل‌ها در زیر نور شدید یا سایه زیاد رشد نمی‌کنند. ببینید که برای گل شما چه میزان نور موردنیاز است.

  • اگر گیاه خاصی را مدنظر دارید ببینید به چه میزان نور نیاز دارد و طبق آن برنامه‌ریزی کنید. در آن صورت ممکن است طبق گل موردنظر شرایط متفاوتی را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید چندین گل و گیاه را بکارید، آن‌هایی را انتخاب کنید که ازنظر شرایط نگهداری مشابه هم هستند تا در کنار هم رشد کنند
۳. گل موردنظر را انتخاب کنید. به گل‌فروشی موردنظر خود رفته و بهترین گل برای باغچه را انتخاب کنید. چه دانه بکارید چه قلمه گل را بکارید، درهرصورت به نگهداری نیاز دارند، بنابراین گلی را انتخاب کنید که بیشتر به آن علاقه دارید و زیبایی باغچه‌تان را دوچندان کند. گل‌ها یا دانه‌ها را به‌درستی انتخاب کنید تا آنچه را که برایتان مناسب است را به دست آورید.

فرایند رشد گل را به‌خوبی در نظر بگیرید تا ببینید بسیار بزرگ می‌شود یا کوچک باقی ماند. آیا رشد کرده و به بالا می‌رود یا اینکه پایین می‌آید؟
پیش از بررسی تمام گل‌ها گل و گیاهان بومی را در نظر بگیرید. زیرا گل‌های بومی در خاک و شرایط آب‌وهوایی شما بهتر رشد می‌کنند.
ببینید آیا این گل‌ها یک‌ساله هستند یا چندساله. گل‌های یک‌ساله تنها یک‌بار در سال شکوفه داده و دوباره باید کاشته شوند، اما بسیار زیبا و معطر می‌باشند. گل‌های چندساله بدون نیاز به دوباره کاشته شدن دوباره می‌رویند و با گذشت زمان بیشتر رشد می‌کنند.
ببینید باید هرچند وقت یک‌بار به گل موردنظر آب بدهید. برخی به آب بیشتری نیاز دارند و برخی کمتر. اگر چندین گل مختلف را انتخاب می‌کنید آن‌هایی را انتخاب کنید که روش آبدهی به آن‌ها مشابه باشد.

۴. در زمان مناسب گیاه را بکارید. حتی اگر خاک، نوع گل و شرایط نگهداری گل مناسب باشد، اگر در زمان نامناسب آن را بکارید، گل شما خراب خواهد شد. بیشتر گل‌ها در هوای خیلی داغ یا خیلی سرد رشد نمی‌کنند بنابراین بهتر است آن را در فصل بهار بکارید. به‌جز گل‌های وحشی و پیاز دار که باید در پاییز کاشته شوند، گیاهان دیگر باید دو هفته پس از شروع زمستان کاشته شوند، البته تا وقتی‌که دمای شب از دمای انجماد بالاتر برود.

می‌توانید از کشاورزان منطقه خود درباره بهترین زمان کاشت گل پرس‌وجو کنید. به دلیل تفاوت آب‌وهوا در مکان‌های مختلف می‌توانید گل‌ها را از بهمن تا تیر بکارید.
بسته دانه‌های گل‌ها را بکارید تا ببینید زمان لازم برای کاشت آن‌ها چه زمانی است.

بخش دوم: کاشت گل‌ها

۱. یک چاله بکنید. اگر می‌خواهید دانه بکارید باید دانه‌ها را در عمق ۰,۶ سانتی‌متری (۰.۲۵ اینچی) زمین بکارید، اگر می‌خواهید گل بکارید باید درباره شرایط کاشت آن پرس‌وجو کنید. اگر یک گل کامل را می‌خواهید بکارید باید به ‌اندازه یک گلدان چاله بکنید تا ریشه‌های گل در آنجا بگیرد. لازم نیست گل را با خاک خفه کنید، بنابراین مجبور نیستید یک چاله عمیق بکارید.

۲. گل‌ها را خارج کنید. این بخش مخصوص گل‌هایی است که در گلدان یا بسته قرار دارند. زمانی که هنوز گل در گلدان یا بسته است به آن آب بدهید تا خاک خیس شود، سپس گل را خارج کرده و با انگشت خاک را نرم کنید. در این صورت ریشه‌های گل باز شده و در خاک رشد خواهد نمود.

۳. گل‌ها را تغذیه کنید. کودهای باکیفیت خریداری نموده و برای هر گل چند قاشق غذاخوری کود اضافه کنید و آن را با انگشت با خاک ترکیب کنید.

۴. گل‌ها را بکارید. هر گل را در چاله مخصوص که کنده‌اید قرار دهید. با دست خاک را در چاله‌ها ریخته و مرتب کنید. روی قسمت بالای گیاه خاک نریزید زیرا ساقه گل نباید خاکی شود.

بخش سوم: نگهداری از گل‌ها

۱. به‌طور مرتب گل‌ها را آبیاری کنید. به‌طور مرتب به گل‌ها آب بدهید، مگر اینکه در منطقه شما زیاد آب ببارد. با چند فنجان خاک گل را آبیاری کنید تا آبیاری به گل‌ها آسیب نرسانده و سبب فرسایش خاک نشود. همچنین می‌توانید از آب‌پاش خودکار استفاده کنید تا به‌طور مرتب به آن‌ها آب بدهد.

۲. علف‌های هرز را بکنید. شما می‌خواهید گل‌هایتان زیبایی باغچه را دوچندان کند بنابراین علف‌های هرز را بکنید. همین‌که با علف‌های هرز مواجه شدید آن‌ها را بکنید. زیرا این منظره نه‌تنها ناخوشایند بوده بلکه مواد مغذی خاک را گرفته و فضای موردنیاز برای رشد قسمت‌های دیگر را اشغال می‌کند.

۳. گل‌های خشک را بکنید. هر زمان که گل‌های قبلی خشک و پلاسیده شدند آن‌ها را بکنید. حذف گل و برگ‌های خشک رشد گل‌های جدید را تحریک کرده و باعث زیباتر شدن گل‌هایتان می‌شوند.

۴. گل‌ها را محکم کنید. زمانی که گل‌های شما رشد کنند سنگین شده و آویزان می‌شوند. در این صورت می‌توانید با قرار دادن یک شاخه بامبو یا قلمه چوب گل‌های خود را محکم کنید تا سرپا بایستند. این کار برای گل‌هایی مناسب است که با چسبیدن به قسمت‌های مختلف خانه رشد می‌کنند.

۵. آن‌ها را دوباره بکارید. زمانی که از گل‌هایتان مراقبت می‌کنید رشد کرده و گلدان قبلی برایشان کوچک خواهد شد. سپس آن‌ها را در گلدان جدید گذاشته و در گلدان کوچک قبلی گل‌های دیگر قرار دهید. در این صورت گل‌هایتان بیشتر، زیباتر و سالم‌تر خواهند بود.


  • گاردن مارکت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی