شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

دیوار سبز هیدروپونیک چیست؟

سه شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸ ب.ظ

دیوار سبز هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک یکی از مدرنترین روش اجرای دیوارسبز در جهان است و مزایای زیادی نسبت به سایر سیستم های دیوار سبز دارد.

 در این سیستم گیاه نیازی به خاک نداشته و مناسب برای همه نوع شرایط آب و هوایی می باشد. از ویژگی های دیوار سبز هیدروپونیک می توان به تنوع بیشتر گیاهان، ضخامت کم و امکان نقش پذیری اشاره کرد.


دیوار سبز هیدروپونیک چیست؟

دیوار سبز هیدروپونیک یا Hydroponic Green Wall ، شیوه ی کشت بدون خاک است. در این نوع روش دیوار سبز کارشناسان نیازهای غذایی گیاه را اندازه گیری کرده اند و به جای خاک دیوار سبز با استفاده از آبی که به گیاه داده می شود با افزودن عناصر و ماکرو و میکرو نگهداشتن توسط مواد نگهدارنده بی اثر مانند پرلیت، عملا نیاز به خاک را در دیوار سبز هیدروپونیک منتفی می کنند.


مهم ترین ویژگی دیوار سبز با کشت هیدروپونیک کاهش چشمگیر مصرف آب و کنترل ساده تر شرایط محیطی دیوار سبز از جمله نور، دما و رطوبت است. همچنین میزان رشد گیاهان با سیستم هیدروپونیک در مقایسه با سیستم خاکی، ۴۰ درصد سریع تر است.


منبع

  • گاردن مارکت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی