شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

مزایای شخصی دیوار سبز

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۰۳ ب.ظ

انواع دیوار سبز

دیوار های سبز می توانند نوسانات دمایی را در سطح دیوار از طیف وسیعی از ۱۰ تا ۶۰ درجه ی سانتیگراد به یکی از ۵ تا ۳۰ درجه ی سانتیگراد کاهش دهند. و این به نوبه ی خود جنبش حرارت را بین دیوار های ساختمان محدود میکند.

به دام انداختن یک لایه از هوا در داخل توده ی گیاه.

کاهش دمای محیط از طریق تبخیر و تعرق و ایجاد سایه.

ایجاد یک سپر در برابر وزش باد در طول ماه های زمستان.

دیوار های سبز می توانند به کاهش درجه حرارت در اطراف دریچه های ورودی کمک کنند که واحد های HVAC به انرژی کمتری برای خنک کردن هوا نیاز داشته باشند قبل از این که هوا برای پخش به قسمت های مختلف ساختمان برود.


حفاظت از سازه ساختمان

نوسانات درجه حرارت در طول عمر یک ساختمان می تواند برای مصالح ساختمانی آلی به کار رفته در نمای ساختمان مخرب باشد. دیوار های سبز می توانند به عنوان یک لایه ی اضافی ازعایق بیرونی عمل کنند و در نتیجه نوسانات حرارتی را محدود کنند.


دیوار های زنده از رنگ و روغن و سنگ تراشی بیرونی ساختمان دربرابر اشعه ی UV و همچنین باران محافظت می کنند.


 بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان

هوایی که در سراسر ساختمانی که دیوار سبز آن به صورت استراتژیک نصب شده ،( مثل قرار گرفتن در نزدیکی سوپاپ ورودی هوا ) به گردش درآمده است به مراتب تمیز تر از هوایی است که در داخل ساختمانی بدون دیوار سبز استراتژیک به گردش درآمده. این فرایند ها باعث حذف آلاینده های موجود در هوا مثل تولوئن، اتیل بنزن، زایلن، و دیگر ترکیبات آلی فرار می شود.


کاهش سر و صدا


سطح پوشیده شده توسط گیاهان که توسط استراتژی سبز شهری مانند دیوار های سبز و بام های سبز، فراهم شده است، میتواند فرکانس بالای صدا را مسدود کند. بیش از ۳۰ سال است که در شمال آمریکا و اروپا از گیاهان برای این منظور در بزرگراه ها، جاده ها و خطوط راه آهن استفاده می شود.


منبع


  • گاردن مارکت

مزایای دیوار سبز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی