شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

خدمات باغبانی

۳- با احتیاط آبیاری کنید

گیاهانی که در سایه قرار دارند نسبت به گیاهانی که در آفتاب هستند آبیاری کمتری می‌طلبند. حتما به این نکته توجه کنید! همچنین اگر رطوبت محیط بالاست میزان آبیاری و دفعات آن باز هم کمتر می‌شود. برای اطمینان از زمان آبیاری خاک گیاه را لمس کنید. حواستان باشد که ممکن است سطح خاک خشک به نظر بیاید درحالی که در زیر آن هنوز رطوبت کافی موجود باشد. پس انگشت‌تان را چند سانتی متر در خاک فرو کنید و در صورت خشک بودن خاک، گیاه را آبیاری کنید.

۴- روشن فکر کنید!

پرورش گل‌ها و گیاهان براق، روشن و رنگارنگ در سایه فکر بکری است! اگر از گیاهانی با شاخسار سبز روشن، زرد و یا … استفاده کنید نقاط سایه‌دار و تاریک خانه به خوبی روشن و نورانی می‌گردد. همچنین استفاده از گیاهانی با گل‌های رنگارنگ و گلدان‌های خوشرنگ می‌تواند جان تازه‌ای به خانه تاریک‌تان بدهد! گیاهان با شاخسار تیره در نقاط تاریک خانه محو می‌شوند و مشخص نیستند.

۵- مواظب سوراخ‌های زهکش باشید!

گلدان‌هایی که در سایه قرار دارند نور خورشیدی دریافت نمی‌کنند که خاک گلدان‌شان را خشک کند. به همین علت آبیاری بیش از حد همیشه یک درد سر است. چرا که باعث غرقابی شدن ریشه‌ها، خفگی گیاه و پوسیدگی می‌شود. به همین علت حتما چند وقت یک بار سوراخ‌های زهکش گیاهان را چک کنید تا مطمئن شوید به اندازه کافی بزرگ هستند و بسته هم نشده‌اند و آب به راحتی می‌تواند از انتهای گلدان خارج می‌شود. در کف گلدان‌تان سنگریزه نریزید چرا که باعث مسدود شدن سوراخ‌های زهکش می‌شوند. اگر سوراخ‌های زهکش گلدان بیش از اندازه بزگ است، یک تکه توری پنجره یا فیلتر قهوه در کف گلدان قرار دهید تا خاک از انتهای آن خارج نشود و فقط آب بیرون برود. از مخلوط‌های خاکی یا غیر خاکی استفاده کنید که علاوه بر نگهداشتن رطوبت در خود خیس هم باقی نمی‌مانند.

خدمات باغبانی؛ با رعایت این چند نکته سایه نقاط تاریک خانه را هم نورانی و دل‌باز کنید!

خدمات باغبانی

  • گاردن مارکت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی