شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

گیاهان فضای باز مناسب کاشت در باغچه

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲ ب.ظ

گیاهان فضای باز مناسب کاشت در باغچه

گیاهان فضای باز مناسب کاشت در باغچه؛ هر گیاهی رو نمی توان به فضای خارج از خانه (باغچه) انتقال داد و کاشت. پس باید گیاهانی که می توان در فضای باز پرورش داد را بشناسید و از آنها برای کاشت استفاده کرد.

آمارانتوس و انوع آن:
گل آمارانتوس انواع مختلفی دارد که می توان به آشلانتوس، تاج خروس،آمارانتوس،آلترنانترا اشاره کرد.

گیاه آمارانتوس
گیاه آمارانتوس مناسب کاشت در باغچه

این گل ها هوای گرم و خشک رو به خوبی تحمل میکنند، هوای سرد باعث زردی برگهای آنها میشود. همینطور خاک خیس هم باعث زردی برگهای انواع آمارانتوس میشود.پس بافت خاک باید سبک باشد و ازهمه مهمتر بعد از پایان فصل بذرهای آن پای گیاه میریزد و سال بعد همان جا سبز میشود. این گل بخاطر ظاهر خاصی که دارد از پرطرفدارترین گیاهان فضای باز است.

ناز خرفه ای:
گیاه ناز خرفه ای از مقاوم ترین گلها به شرایط خشکی و گرما و شوری خاک محسوب می شود.

ناز خرفه ای مناسب کاشت در باغچه
گل ناز خرفه ای مناسب کاشت در باغچه

این گیاه را حتی میتوان در زمینی که خاک آن خراب وشوره هست و هیچ گیاه دیگری را نمی شود کاشت استفاده کرد،همچنین مثل گیاه آمارانتوس بذر آن میریزد و سال بعد دوباره رشد میکند ، این گیاه حتما باید زیر آفتاب مستقیم باشد و روزانه باید آن را آبیاری کرد.

اختر:
گل اختر هم یکی از مقاوم ترین گلها به خشکی هست و ریشه های آن غده ای می باشد و میتواند آب را رد خود ذخیره کند.

گل اختر مناسب کاشت در باغچه
گل اختر مناسب کاشت در باغچه

اختر به گرما و خشکی مقاوم هست، این نوع از خرداد شروع به گلدهی میکند و با شروع سرما بالای گیاه از بین میرود و باید پیاز را از سرما پوشاند. از کنار پیاز دوباره جوانه میزند و رشد می کند.

انواع سلوی و سج و کلا گیاهان برگ نقره ای:
انواع سلوی و سج؛ این گیاه با رنگ نقره ای به خوبی زیر آفتاب مستقیم رشد میکند و نور را بازتاب میدهد.به کم آبی هم تاحدودی مقاوم هست و بذرهای آن میریزد. جدا از خاصیت دارویی خود گیاه در ترکیب رنگها با گلهایی مانند آمارانتوس و آشلانتوس خیلی فضای سبز رو قشنگ میکند.

انواع سلوی و سج و کلا گیاهان برگ نقره ای مناسب کاشت در باغچه
انواع سلوی و سج و کلا گیاهان برگ نقره ای مناسب کاشت در باغچه

گیاهان برگ نقره ای مثل آرتمیزیا یا همان ترخون زینتی یا ابری نقره ای و فستوکا و غیره بسیار برای کاشت در مناطق گرم مناسب هستند.

انواع سدوم و گل ناز:
سدوم یکی از بهترین گلها برای کاشت در باغ صخره ای و یا مناطق گرم و آفتابی جنوب هست. دارای گل های صورتی و برگهای آن هم زیرآفتاب به سرخی میزند.

انواع سدوم و گل ناز مناسب کاشت در باغچه
انواع سدوم و گل ناز مناسب کاشت در باغچه

از خرداد گلدهی آن شروع می شود و تا شروع سرما ادامه دارد که باید بعد از آن از کف بریده شود و سال بعد دوباره از بهار سبز می شود.گل های ناز هم جز گل های پوششی و رونده محسوب میشود و به خوبی آفتاب شدید شهرهای گرم و آفتابی را تحمل میکند و گلهای آن خودنمایی میکنند.

پینه ستوم:
این گیاه هم از خانواده ی گندمیان هست و جدیدا وارد ایران شده و بسیار به خشکی و گرما مقاوم هست.

از گیاهانی همچون رزماری و اسطوخودوس ،ایپومیا یا سیب زمینی شیرین، اشرفی،جعفری و کوکب کوهی، بومادران و آرتمیزیا ، آکالیف ، اونوترا دور هستند البته میتوان از انواع کاکتوس و ساکولنت هم استفاه کنید.

نظرات  (۱)

 سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک هستید خوشحال میشم با سایت روبکا تبادل لینک(پیونها) داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا میکنه.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی