شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

این مطالعه، بر روی نوع دوم ، یعنی دیوار سبز مبتنی بر مقیاس تمرکز دارد. علیرغم تفاوت های طراحی بین شرکت ها ، دیوارهای سبز مبتنی بر مقیاس، گسترده ترین سیستم هستند ، در حالی که سیستم های مبتنی بر ژئوتکستایل به دلیل گرایش هنری خود ، از کاربرد محدود تری برخوردارند.
“دانت” و ” کینگزبری”، با اشاره به کاهش صدا در بافت شهری توسط پوشش گیاهی اظهار داشتند که سطوح سخت مناطق شهری به جای جذب آن ، بازتاب صوتی دارند. نویسنده تاکید می کند که بام های سبز می توانند صدا را جذب کنند ، هم در لایه ها و هم در پوشش گیاهی نیز نقش دارند. لایه ها ، تمایل دارند که فرکانس های صدای پایین را مسدود کنند ، در حالی که پوشش گیاهی، فرکانس های بالاتر را مسدود می کنند [۳]. با این حال ، در مورد دیوارهای سبز مبتنی بر مقیاس ، لایه مستقیماً در معرض دید قرار نمی گیرد بلکه در یک ساختار سبک (پیمانه یا جعبه) قرار می گیرد که معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته می شود. بنابراین ، رفتار صوتی می تواند به طور قابل توجهی از آنچه که توسط سقف های سبز ارائه می شود تغییر کند.

از معدود مطالعاتی که به بررسی ظرفیت عایق بندی صوتی دیوارهای سبز می پردازد ، می توان نتیجه گرفت که این سیستم ها در بهبود آکوستیک ساختمان / شهر نقش مثبت دارند. با این حال ، این آزمایشات بسیار متفاوت هستند و نتایج آنقدر متنوع است که تعیین سهم واقعی دیوار های سبز ، یعنی سطح عایق صوتی که توسط دیوارهای سبز تهیه می شود ، دشوار است.
وونگ و همکارانش، مطالعه ای را برای ارزیابی تأثیرات صوتی سیستمهای مختلف فضای سبز عمودی در از بین رفتن دیوارهای ساختمانی انجام دادند[۷]. از نتایج این مطالعه می توان نتیجه گرفت که تلفات درج، میرایی قوی تری را نسبت به فرکانس های میانی به دلیل اثر جاذب بودن لایه نشان می دهد ، در حالی که میرایی ضعیف تر در فرکانس های بالا به دلیل پراکندگی از فضای سبز مشاهده می شود.
اگرچه هر سیستم سرسبز عمودی مورد مطالعه ای، دارای کاهش سر و صدای خوبی نیست ، کاهش دامنه فرکانس پایین تا میانه حدود ۵-۱۰ دسی بل اندازه گیری شد. برای فرکانس های بالا ، کاهش تلفات درج از ۲ تا ۳٫۹ دسی بل ، به جز یک مورد ، که به حداکثر مقدار ۸٫۸ دسی بل رسیده است. با این حال ، هدف دوم ” وونگ ” و همکارانش، مطالعه ی ضریب جذب صدا ی تعیین کننده ی یک دیوار سبز در یک محفظه واکنشی بود.
از این آزمایش می توان نتیجه گرفت که ضریب جذب صدا از سیستم فضای سبز مورد بررسی دارای مقادیر بالاتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی و اثاثیه است. علاوه بر این ، می توان تأیید کرد که با افزایش فرکانس ها و با پوشش فضای سبز بیشتر ، ضریب جذب افزایش می یابد.
هنگام مطالعه ی تأثیرات فضای سبز عمودی بر کاهش حرارت و صدا بر روی دیوار های داخلی، نتایج مثبت توسط فرناندز-برگن و همکارانش یافت شد [۸]. با استفاده از فرکانس وزنه هایی که معادل فرکانس های صوتی که گوش انسان درک می کند ، به ترتیب به استثنای وجود و عدم فرکانس های شدید، برای تأثیر بر روی کاهش صدا ، میانگین کاهش در دسی بل بین ۲٪ تا ۳٪ بود .
ون رنترگوم ( Van Renterghem) و همکارانش، یک مطالعه عددی از سر و صدای ترافیک جاده ، که مهمترین و گسترده ترین منبع نویز محیطی در محیط شهری و پتانسیل سبز شدن قسمت هایی از ساختمان برای دستیابی به سکوت است ، انجام داده اند [۹]. سه نوع اقدامات نظری در نظر گرفته شد ، سقف های سبز ، دیوارهای سبز و موانع سر و صدای کم ارتفاع گیاهی که در نزدیکی پرچین های سقفی قرار گرفته اند. نتیجه ی این مطالعات اظهار داشت که اثرات پوشش گیاهی دیوار به شدت به فرضیات پارامترهای ماده در مورد مرجع، بستگی دارد. در حالی که آجرهای آکوستیک نرمتر فرض شده بودند ، یعنی استفاده از ضریب بازتاب ۰٫۸۲ ، اثربخشی دیوارهای سبز نسبتاً متوسط ​​می شود: حداکثر اثر، زیر ۲ دسی بل می ماند. علاوه بر این ، برخی از ناسازگاری ها، در فرکانس های بسیار کم، به نظر می رسد زیرا ضرایب جذب اندازه گیری شده از پوشش گیاهی دیوار می تواند کوچکتر از آجر باشد. با این حال ، محاسبات با استفاده از ضریب بازتاب ۰٫۹۵ می تواند به عنوان حداکثر تأثیرات احتمالی در نظر گرفته شود: تلفات درج ۴٫۴ دسی بلی در مورد نماهای کاملاً رویشی منبع کانی.
این مطالعه نشان می دهد که لایه هایی که معمولاً برای دیوارهای سبز مورد استفاده قرار می گیرند دارای منفذ بالا و چگالی کم هستند و در نتیجه یک رفتار صوتی پیچیده را نشان می دهند. بنابراین ، مقادیر جذب بالا در فرکانس های پایین تر و تغییرات شدید در ضریب جذب در فرکانس های بالاتر از ۰٫۵۰۰ کیلوهرتز مشاهده می شود و توسط مدل مورد استفاده به خوبی ضبط نمی شود.
علاوه بر این ، وجود آب در داخل لایه می تواند به شدت بر خاصیت جذب آن تأثیر بگذارد به طوری که در موارد شدید ، هنگامی که محیط متخلخل کاملاً اشباع از آب باشد ، میتوان اثرات مشابهی برای یک ماده سفت و سخت انتظار داشت.

 

ادامه این مقاله را در سایت دیوار سبز گاردن مارکت بخوانید:
https://gardenmarketco.com/services/3834/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d8%b9%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86-%db%8c%da%a9-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85/

  • گاردن مارکت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی