شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

شیراز گل

معرفی و شرایط نگهداری گل و گیاه آپارتمانی

طراحی لنداسکیپ

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۵۸ ق.ظ

این روزها تاثیر فضای سبز در روحیه و سلامت افراد موضوعی آشکار و غیر قابل انکار است . باید برای داشتن جامعه‌ای شاداب و سرزنده به مسئله‌ طراحی لنداسکیپ و فضای سبز در سطح شهر بیشتر اهمیت داد و بیشتر هزینه نمود . توجه به مواردی مانند پوشش گیاهی این پروژه‌ها نسبت به اقلیم آن منطقه و شهر حائز اهمیت است تا مانع هدر رفت منابع ‌مالی و غیر مالی شهر شود . ما امروز میخواهیم به توضیح اصول طراحی لنداسکیپ و طراحی محوطه سازی بپردازیم ، با ما همراه باشید و فضاهای زیباتری را در پیرامون خود بوجود بیاورید .

طراحی محوطه سازی
در طراحی محوطه ‌سازی و یا “لنداسکیپ” همیشه حضور گیاهان مختلف و متنوع احساس می‌شود ، چرا که این گیاهان بشدت بر روحیه افراد و زیبایی محیط تاثیر می‌گذارند . گیاهان تحت شرایط ژنتیکی ، ارثی و اکولوژی هستند مانند دما ، تغییر درجه حرارت ، رطوبت هوا ، بارندگی ، بلندی و کوتاهی شب و روز ، روزهای آفتابی و ابری و… که باید در طراحی لنداسکیپ و فضای سبز باید به آن‌ها توجه شود .

بخش‌های مهمی که در طراحی لنداسکیپ و فضای سبز وجود دارد و باعث می‌شود جذابیت بیشتری در پروژه ایجاد شود ، عبارت‌اند از : گل‌کاری و درخت‌کاری ، باربیکیو ، رواق ، آبنما ، استخر ، نهر و… . استفاده از این موارد کمک می‌کند تا طراحی بهتری انجام شود .

از خصوصیات مهم طراحی لنداسکیپ و فضای سبز می‌توان به طراحی و ایجاد فضایی صمیمی و دل‌نشین ، جذاب و روحیه‌بخش اشاره کرد . این موارد به طرز قابل توجهی احساس خوب و هیجان را در استفاده‌کنندگان بوجود می‌آورد . طراحی طرح‌هایی متناسب با ویلا یا ساختمان ، مثل ایجاد فضایی در پشت‌بام و یا اطراف محل مورد نظر ، جذابیت آن ‌را بیشتر خواهد کرد .

این مطلب را هم بخوانید:  مصالح ساختمانی در محوطه سازی

محوطه سازی ویلا
امروزه معمولا افراد ترجیح می‌دهند یک ساختمان ویلایی فوق‌العاده زیبا داشته باشند . از این رو محوطه سازی ویلاها در حال افزایش می‌باشد . در محوطه‌سازی باغ‌ها و ویلاها باید علاوه بر زیبایی و جذابیت پروژه، به استاندارد و ایمنی بودن آن هم توجه شود . برای اینکه بتوان حیاط ویلا را دلنشین‌تر و جذاب‌تر کرد باید از حالت‌های خاص و شگفت‌انگیزی در طراحی استفاده کرد . به طوری که قدم زدن در حیاط و تماشای گل‌ها و گیاهان باغ ، شما را خسته نکند .

ادامه مطلب را در گاردن مارکت بخوانید:

طراحی لنداسکیپ و فضای سبز و اصول آن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی